Konkurs Wyspa Zagadek

Wrzesień 2014

WYNIKI  14. OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU WYSPA ZAGADEK 2014

Stowarzyszenie Twórcze i Edukacyjne WYSPA, które  jest organizatorem Ogólnopolskiego 14. Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2014 informuje, że zostali wyłonieni laureaci finału krajowego w dwóch grupach wiekowych.

W roku 2014 otrzymaliśmy  870 zgłoszeń konkursowych,  a do finałów krajowych zakwalifikowaliśmy łącznie w dwóch grupach wiekowych 66 uczniów  z całego kraju.

Finały krajowe konkursu Wyspa Zagadek 2014  odbyły się  14 czerwca 2014 roku w Sopocie.

W roku 2014 zadania w finale krajowym odnosiły się przede wszystkim do zagadnień problemowych powiązanych z pytaniami, które pojawiły się w  pierwszym etapie konkursu.

Nagrodą dla laureatów jest wyjazd do Szwecji, do Ośrodka Doświadczeń  i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Organizatorzy prześlą pismo  informujące o przyznaniu tytułu laureata do macierzystych szkół, z których przyszło zgłoszenie do konkursu. W przesłanym piśmie znajdą się wszystkie informacje związane z zakończeniem konkursu i wyjazdem do Szwecji. Warunkiem wyjazdu jest posiadanie paszportu lub dowodu osobistego.

Wyniki finałów krajowych 14.  Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2014.

Liczba uzyskanych punktów uczestników podana jest według wzoru:

kod konkursowy – liczba punktów

(1. – 27– oznacza, że uczestnik o kodzie konkursowym 1 otrzymał 27 punktów)

Grupa starsza:

kod -  punkty

1.         - 27

2.         - 76 – laureat

3.         - 49

4.        - 30

5.         - 65 – laureat

6.        - 34

7.          - 48

8.         - 78 -  laureat

9.          - 49

10.          - 40

11.           - 47

12.          - 53

13.          - 49

14.           - nb

15.            -  nb

16.         – 43

17.          – 50

18.          – 63 – laureat

19.          – 50

20.         – 45

21.         – 45

22.        – 28

23.        – 39

24.         – 41

25.          – 50

26.         – 46

27.          – 35

28.         – 20

29.         – 38

30.        – 70 –  laureat

Grupa młodsza

31.            – 41

32.           – 44

33.           – 34

34.          – 47

35.          – 88 – laureat

36.         – 41

37.           – 1

38.          – 23

39.         – 66 – laureat

40.         – 40

41.         – 69 – laureat

42.         – 33

43.         – 24

44.         – 23

45.         – 34

46.         – 20

47.         – 66 – laureat

48.        – 33

49.       – 66 – laureat

50.       – 33

51.        – 30

52.       – 34

53.       - – nb

54.       - – nb

55.       - – nb

56.       – 30

57.       – 39

58.      – 28

59.      – 34

60.     – 35

61.     – 48

62.     – 45

63.     – 35

64.     – 22

65.      – nb

66.     – nb

 Lista laureatów Ogólnopolskiego 14. Konkursu Twórczego Używania Umysłu Wyspa Zagadek 2014.

GRUPA STARSZA:

Katarzyna Dysarz – Gimnazjum nr 16 w Gdańsku

Paula Oklińska – Gimnazjum nr 2 w Kwidzynie

Łucja Lesner – Szkoła Podstawowa w Gościcinie

Aleksandra Olchowik – Szkoła Podstawowa nr 2 w Kwidzynie

Adrianna Baranowska – Gimnazjum nr 16 w Gdańsku

GRUPA MŁODSZA:

Martyna Kozdra   –  Szkoła Podstawowa nr 40 w Gdyni

Jadwiga Michlewicz - Szkoła Podstawowa nr 44 w  Gdańsku

Jeremi Mrówczynski - Szkoła Podstawowa nr 3 w  Chojnicach

Barbara Mindak - Szkoła Podstawowa nr 3 w  Chojnicach

Marta Roszak  - Szkoła Podstawowa nr 9 w Sopocie

 OPINIE LAUREATÓW O KONKURSIE:

Martyna Kozdra:

To już drugie finały na których jestem. Tegoroczne pytania bardzo mi się spodobały. Zaskoczyło mnie zadanie w którym trzeba było podać konsekwencje wynalezienia urządzenia czytającego prawdziwe myśli ludzi. Mam nadzieję, że dobrze mi poszło i że za rok również zakwalifikuje się do finałów, bo ten konkurs jest bardzo ciekawy i rozwijający.

Jeremi Mrówczyński:

W trakcie finałów musiałem myśleć nad rzeczami, nad którymi pewnie nigdy bym się nie zastanawiał i musiałem też wykazać się wytrwałością. Moim zdaniem ten konkurs jest bardzo przyjemny i ciekawy. Zaskoczyło mnie, że na finałach trzeba było opowiedzieć o swoich wrażeniach dotyczących filmu i zdjęć.

Marta Roszak:

Najdłużej namęczyłam przy zadaniu z zapałkami, a najwięcej radości sprawiło mi zadanie związane z filmem. W domu piszę bloga, gdzie zamieszczam nowe rozdziały opowieści, którą wymyślam. Czasami piszę też bajki dla moich młodszych kuzynów. Ilustruję je, opracowuję okładki i drukuję. Po prostu sprawia mi to przyjemność.

Barbara Mindak:

 W trakcie konkursu zrozumiałam, że nie zawsze warto iść twardo po ziemi. Powinno się czasem użyć wyobraźni, pofantazjować. Cieszę się , że przystąpiłam do tego konkursu  i spróbowałam swoich sił w również w tej dziedzinie.

Jadwiga Michlewicz:

Finał konkursu był dużo trudniejszy niż pierwszy etap. Cieszę się , że doszłam do finału krajowego, a może dojdę jeszcze dalej?

Aleksandra Olchowik:

Zaskoczyło mnie na finałach  pytanie o to, co mnie zastanawia i jakie stawiam sobie pytania. Dzięki temu po raz pierwszy mogłam napisać o pytaniach, które dręczą mnie. Spodobało mi się też pytanie w którym musiałam odnieść się do odpowiedzi z pierwszego etapu i porównać obecną siebie  oraz siebie sprzed jakieś czasu. Mam bardzo pozytywne odczucia związane z finałem konkursu.

Katarzyna Dysarz:

W trakcie finałów konkursu bardzo mi się podobało. Zaskoczył mnie powrót do pierwszego etapu i opracowanie filmu i zdjęć. Nauczyłam się uważniejszego dostrzegania różnych rzeczy i znaków wydawanych przez naturę.

Łucja Lesner:

Rozwinęłam swoją wyobraźnię. Za każdym razem uświadamiam sobie, że ten świat się nie kończy. Można go poszerzać i poszerzać. Można nawet przemyśleć wiele spraw i przenieść się w wymarzone miejsce. Wychodzę stąd z wrażeniami bardzo pozytywnymi. Przewinęło mi się wiele barw przez głowę i znów zanurzyłam się w swoim świecie.

Paula Oklińska :                                                                            

W trakcie finałów zauważyłam, że rzeczy, które wydają się codzienne i nudne często wymagają dokładniejszego przemyślenia. Żyję na tym świecie już 13 lat, a nigdy nie zastanawiałam się nad tymi sprawami. A przecież okazało się, że rozmyślając nad tymi rzeczami można wiele dowiedzieć się zarówno o sobie jak i o świecie. Uważam, że zadania były przemyślanie i nastawione na naprowadzanie nas na wnioski, których nie wyciągnęlibyśmy sami.

 23.05.2014

Dziennik Bałtycki -  Uczymy dzieci myśleć
Wywiad z Marianem Chwastniewskim a w nim m.in. informacje o konkursie Wyspa Zagadek


22.05.2014
Zostały wysłane do szkół pisma z informacjami o kwalifikacjach do finałów krajowych 14. Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2014

14 OGÓLNOPOLSKI  KONKURS TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU

 WYSPA ZAGADEK 2014

Konkurs  ma na celu rozwinięcie myślenia twórczego i jest przeznaczony dla uczniów klas 4, 5 i 6 szkoły podstawowej i 1 klasy gimnazjum. Każdy z uczestników  startuje w konkursie indywidualnie, po wcześniejszym zgłoszeniu udziału przez szkolnego opiekuna konkursu. Konkurs składa się z dwóch etapów.

Etap pierwszy. Odpowiedz pisemnie na wszystkie poniższe pytania:

1. Kim jesteś? Spróbuj opisać siebie, podając kilka zdarzeń ze swojego życia,  które będą Twoją odpowiedzią na to pytanie.

2. Kiedy oczy i uszy muszą ze sobą współpracować? Podaj przykłady ze swojego codziennego życia.

3. Przeprowadź doświadczenie związane z położeniem igły na wodzie. Kiedy igła tonie, a kiedy nie? Spróbuj zmienić jej położenie, kiedy unosi się na wodzie, bez jej dotknięcia.   Podaj kilka możliwości. Opisz dokładnie przebieg tego doświadczenia i swoje spostrzeżenia.

4. Jesteś jak Robinson Crusoe na wyspie. W Twoim pokoju zapanowała taka cisza, jak na tej wyspie. Napisz, o czym myślisz. Czego musisz się nauczyć, aby sobie poradzić w samotności?

5. Napisz jak przebiegała Twoja praca nad zadaniami i jak doszło do napisania odpowiedzi. Jakie myśli i uczucia temu towarzyszyły?

Konkurs jest wpisany przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku do kalendarza imprez (olimpiady i konkursy wiedzy) na rok szkolny 2013/2014.

Regulamin konkursu

Uczniowie z klas 4. i 5.  szkoły podstawowej tworzą młodszą, a uczniowie z klasy 6. szkoły podstawowej i 1. klasy gimnazjum  starszą grupę wiekową. Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym etapie szkolny opiekun konkursu powinien przesłać zgłoszenie uczniów, potwierdzone przez dyrektora szkoły z zaznaczeniem klasy, w której znajdują się uczniowie.   Pracując nad odpowiedziami warto zbierać i zapisywać różne pomysły na odpowiedzi. Spośród nich należy wybrać te, które wydają się najbardziej wartościowe, przemyśleć dlaczego warto je zapisać i w końcu przedstawić pisemnie odpowiedzi. Można je także wzbogacić zdjęciami lub rysunkami. Następnie prace należy przesłać do biura organizacyjnego konkursu.

drugim etapie zakwalifikowani do finałów krajowych uczniowie pracują nad zadaniami problemowymi w Sopocie.  Finały krajowe odbędą się  w czerwcu 2014 roku.

Terminarz konkursu:

1. Do dnia 17 kwietnia 2014 roku szkolny opiekun konkursu powinien przesłać zgłoszenie udziału uczniów na adres biura organizacyjnego. Zgłoszenie powinno zawierać klasę oraz imiona i nazwiska uczestników, dane kontaktowe  opiekuna oraz podpis i pieczątkę dyrektora szkoły. Niezgłoszenie uczniów w terminie oznacza, że prace nie będą sprawdzane przez jury konkursu.
2. Do dnia  30 kwietnia  2014 roku (liczy się data stempla pocztowego) należy przesłać prace na adres:

BIURO ORGANIZACYJNE KONKURSU WYSPA ZAGADEK
81-881 Sopot, ul. Kolberga 15 .

Zakwalifikowani do finałów krajowych uczniowie otrzymają stosowne zaproszenia. Nieotrzymanie zawiadomienia do 6.06.2014 r.  jest równoznaczne z niezakwalifikowaniem  do finałów krajowych. Od decyzji jury konkursu nie ma odwołania. Termin finałów (po sprawdzeniu prac z pierwszego etapu) zostanie  podany na zaproszeniu przesłanym na adres szkoły. Opiekunowie i uczestnicy przyjeżdżają na finały krajowe  na własny koszt.

Nagrodą dla laureatów finałów krajowych jest  wyjazd do szwedzkiego Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Autorem konkursu jest Marian Chwastniewski, a opiekę naukową sprawuje profesor UG dr hab. Teresa Bauman.

WYNIKI  XIII OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU WYSPA ZAGADEK 2013

 Wrzesień 2013

Stowarzyszenie Twórcze i Edukacyjne WYSPA, które  wraz  z Urzędem Miasta Sopotu jest organizatorem Ogólnopolskiego XIII Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2013 informuje, że zostali wyłonieni laureaci finału krajowego w dwóch grupach wiekowych.

W roku 2013 otrzymaliśmy  ponad 800 zgłoszeń konkursowych,  a do finałów krajowych zakwalifikowaliśmy łącznie w dwóch grupach wiekowych 60 uczniów z całego kraju.

Finały krajowe konkursu Wyspa Zagadek 2013  odbyły się  15 czerwca 2013 roku w Sopocie.

W roku 2013 zadania i zagadnienia problemowe w finale krajowym odnosiły się przede wszystkim do zmysłu zapachu.

Nagrodą dla laureatów jest wyjazd do Szwecji, do Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Organizatorzy prześlą pismo  informujące o przyznaniu tytułu laureata do macierzystych szkół, z których przyszło zgłoszenie do konkursu. W przesłanym piśmie znajdą się wszystkie informacje związane z zakończeniem konkursu i wyjazdem do Szwecji.

WYJAZD DO SZWECJI – 2013

Wyniki finałów krajowych XIII Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2013.

Liczba uzyskanych punktów uczestników podana jest według wzoru:

kod konkursowy.   liczba punktów

(1. 78 – oznacza, że uczestnik o kodzie konkursowym 1 otrzymał 78 punktów)

Grupa starsza:

kod   punkty

  1. 78 -  laureat
  2. 43
  3. 31
  4. 27
  5. 48
  6. 33
  7. 71 -  laureat
  8. 76 -  laureat
  9. 68 -  laureat

10. 39

11. 53

12. 50

13. 47

14. 46

15. 43

16. 34

17. 48

18. 44

19. 38

20. 46

Grupa młodsza

22. 32

23. 33

24. 31

25. 49

26. 37

27. 49

28. 49

29. 72 -  laureat

30. 51

31. 44

32. 34

33. 24

34. 44

35. 69  -  laureat

36. 35

37. 46

38. 42

39. 46

40. 34

41. 32

42. 32

43. 41

44. 65 – laureat

45. 42

46. 40

47. 70 -  laureat

48. 38

49. 54

50. 45

51. 41

52. 51

53. 46

54. 43

55. 45

56. 42

57. 72 -  laureat

58. 18

59. 32

60. 38

Lista laureatów Ogólnopolskiego XIII Konkursu Twórczego Używania Umysłu Wyspa Zagadek 2013.

GRUPA STARSZA:

Joanna Kalita              – Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Szczecinie

Mateusz Masłowski  – Szkoła Podstawowa nr 46 w Gdyni

Ignacy Prejc             - Szkoła Podstawowa w Koleczkowie

Julia Roszkowska  – Zespół Szkół Katolickich w Gdyni

GRUPA MŁODSZA:

Natalia Badowska – Szkoła Podstawowa nr 3 w Malborku

Iga Konarzewska  –  SSP nr 1 STO  w Szczecinie

Martyna Kozdra     – Szkoła Podstawowa nr 40 w Gdyni

Michalina KruszyńskaSzkoła Podstawowa w Gościcinie

Patrycja Tomczak – Szkoła Podstawowa w  Gościcinie

 

OPINIE LAUREATÓW O KONKURSIE:

Joanna Kalita:

Jestem już po raz trzeci na finałach krajowych, ale po raz pierwszy w grupie starszej. Martwi mnie, że w przyszłym roku będę ostatni raz mogła brać udział w tym konkursie. Cieszy mnie jednak to, że mimo stresu udało mi się napisać dobrą pracę, a podczas finałów nauczyłam się cierpliwości i wytrwałości. Bardzo  podobało mi się rozpoznawanie zapachów na zdjęciach i rysowanie mapki.

 Ignacy Prejc:

Nie zdawałem sobie sprawy, że można tak dużo zrobić pytań dotyczących tylko zapachu. Coś niesamowitego! Moje wrażenia są bardzo dobre, gdyż bardzo lubię uczyć się czegoś nowego.

Michalina Kruszyńska:

Konkurs ten jest wyjątkowym doświadczeniem. Jest on tak wymyślony, aby poszerzać wyobraźnię nastolatków.

Iga Konarzewska:

Jestem zaskoczona tym, że za pomocą krótkiego tekstu mogłam zobrazować piękne zdjęcia.

Patrycja Tomczak :

Nauczyłam się, że nie ma rzeczy niemożliwych i myślę, że wykorzystałam swoje umiejętności najlepiej jak potrafię.

Martyna Kozdra:

Na  finałach konkursu nauczyłam się jak planować czas podczas wykonywania zadań. Zaskoczyło mnie, że wszystkie tematy są powiązane zapachami i była to miła niespodzianka. Pytania bardzo mi się podobały, chociaż były trudne.

Mateusz Masłowski:

Zauważyłem, że mam dość bogatą wyobraźnię i umiem napisać, bądź narysować coś, co i mi  może się spodobać. To, że zadania były związane z zapachem zdziwiło mnie.  Cieszę się, że jeszcze za rok mogę wziąć udział w tym konkursie, gdyż ten był dla mnie interesującym doświadczeniem.

Julia Roszkowska:

Odkryłam jakie wielkie możliwości ma mój umysł i przypuszczam, że nie ma takiego pytania na które nie można odpowiedzieć. Jestem dumna, że udało mi się napisać tę pracę, jednocześnie jest mi szkoda, że nie będę mogła przyjechać za  rok, bo jestem już w gimnazjum.

Linki do filmów na You Tube:

WYSPA ZAGADEK NA YOUTUBE pod nazwą stowarzyszenieWyspa: 

http://www.youtube.com/watch?v=uzekkYoHLyE

http://www.youtube.com/watch?v=YOaTyZ0Pw_s

http://www.youtube.com/watch?v=-cIcdlc_XgQ&feature=BFlist=UL8mfTwIPzMME&index=4

 

15.06.2013

 Finały krajowe 13 Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2013 odbędą się 15 czerwca 2013 w Sopocie.

Zakwalifikowano łącznie 60 uczniów z całego kraju w dwóch grupach wiekowych.

20.05.2013

W dniu 20.05.2013 zostały zakończone kwalifikacje do finałów krajowych 13 Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2013

Wyniki zostały wysłane pocztą na adres szkół z których przesłano zgłoszenie do konkursu.

13 OGÓLNOPOLSKI  KONKURS TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU

 WYSPA ZAGADEK 2013

Konkurs  ma na celu rozwinięcie myślenia twórczego i jest przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.

 Pytania konkursowe pierwszego etapu.

1. Kim jesteś? Spróbuj opisać siebie, a w odpowiedzi podaj  jedno lub kilka zdarzeń ze swojego życia.

2. Przemyśl i sprawdź, co bardziej współpracuje ze sobą: oczy i ręce czy oczy i  usta? W jakich sytuacjach taka współpraca  zachodzi? Podaj kilka przykładów.

3. Przeprowadź badanie. Znajdź spokojne miejsce, zastanów się i spróbuj odnaleźć w pamięci jedno wspomnienie, w którym pojawi się równocześnie obraz, dźwięk i zapach. Wyniki  swoich poszukiwań zapisz (możesz spróbować kilkukrotnie). 

4.  Jesteś od 9 lat samotnie jak Robinson Cruzoe na wyspie i przyszedł taki dzień, kiedy dotarło do Ciebie, że nie przepłynie obok tej wyspy żaden statek. Co wtedy  zrobisz? Opisz jak będzie przebiegało Twoje myślenie i jakie  działania podejmiesz.

5.  Napisz jak przebiegała Twoja praca nad tymi pytaniami i jak doszło do napisania odpowiedzi.

Regulamin i terminarz konkursu

Konkurs  ma na celu rozwinięcie myślenia twórczego i jest przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum.

Uczniowie z klas IV-V szkoły podstawowej tworzą młodszą, a uczniowie z klasy VI szkoły podstawowej i I klasy gimnazjum  starszą grupę wiekową.

Każdy z uczestników  startuje w konkursie indywidualnie, po wcześniejszym zgłoszeniu jego udziału przez szkolnego opiekuna konkursu.

Konkurs składa się z dwóch etapów.

W pierwszym etapie szkolny opiekun konkursu powinien przesłać zgłoszenie ucznia.Następnie uczeń może przystąpić do pracy, tzn. zbierać i zapisywać różne pomysły na odpowiedzi.

Spośród nich należy wybrać te, które wydają się najbardziej wartościowe, przemyśleć dlaczego warto je zapisać i w końcu przedstawić pisemnie odpowiedzi. Można je także wzbogacić zdjęciami lub rysunkami.

W  drugim etapie zakwalifikowani uczniowie pracują nad zadaniami problemowymi w trakcie finałów krajowych, które odbędą się  w Sopocie w czerwcu 2013 roku.

Konkurs jest wpisany przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku do kalendarza imprez (olimpiady i konkursy wiedzy) na rok szkolny 2012/2013 .

TERMINARZ  PIERWSZEGO ETAPU KONKURSU:

1. Do dnia 8 kwietnia 2013 roku szkolny opiekun konkursu powinien przesłać zgłoszenie udziału uczniów na adres biura organizacyjnego. Zgłoszenie powinno zawierać klasę oraz imiona i nazwiska uczestników, dane kontaktowe  opiekuna oraz podpis i pieczątkę dyrektora szkoły. Niezgłoszenie uczniów w terminie oznacza, że prace nie będą sprawdzane przez jury konkursu.
2. Do dnia  22 kwietnia  2013 roku (liczy się data stempla pocztowego) należy przesłać prace na adres:

BIURO ORGANIZACYJNE KONKURSU WYSPA ZAGADEK
81-881 Sopot, ul. Kolberga 15 .

Zakwalifikowani uczniowie otrzymają do dnia 6 czerwca  2013 roku stosowne zaproszenia. Nieotrzymanie zawiadomienia do 6.06.2013 r.  jest równoznaczne z niezakwalifikowaniem  do finałów krajowych. Od decyzji jury konkursu nie ma odwołania. Termin finałów zostanie  podany na zaproszeniu  po sprawdzeniu prac z pierwszego etapu. Opiekunowie i uczestnicy przyjeżdżają na finały na własny koszt.

Nagrodą dla laureatów finałów krajowych jest  wyjazd do szwedzkiego Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Autorem konkursu jest Marian Chwastniewski, a opiekę naukową sprawuje profesor Uniwersytetu Gdańskiego dr hab. Teresa Bauman.

Linki do filmów na You Tube:

WYSPA ZAGADEK NA YOUTUBE stowarzyszenieWyspa: http://www.youtube.com/watch?v=uzekkYoHLyE

http://www.youtube.com/watch?v=YOaTyZ0Pw_s

http://www.youtube.com/watch?v=-cIcdlc_XgQ&feature=BF&list=UL8mfTwIPzMME&index=4

XII OGÓLNOPOLSKI KONKURS TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU

WYSPA ZAGADEK 2012

Laureaci Ogólnopolskiego XII Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2012.

Stowarzyszenie Twórcze i Edukacyjne WYSPA, które  wraz  z Urzędem Miasta Sopotu jest organizatorem Ogólnopolskiego XII Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2012 informuje, że zostali wyłonieni laureaci finału krajowego w dwóch grupach wiekowych.

Uroczystość zakończenia konkursu i wyjazd do Szwecji.

Informacje o konkursie WYSPA ZAGADEK 2012

W roku 2012 otrzymaliśmy 840 zgłoszeń konkursowych,  a do finałów krajowych zakwalifikowaliśmy łącznie w dwóch grupach wiekowych 92 uczniów z całego kraju.

Finały krajowe konkursu Wyspa Zagadek 2012  odbyły się  16 czerwca 2012 roku w Sopocie.

Większość zadań i zagadnień problemowych odnosiła się do wrażeń smakowych.

Nagrodą dla laureatów jest wyjazd do Szwecji, do Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Organizatorzy prześlą pismo  informujące o przyznaniu tytułu laureata do macierzystych szkół, z których przyszło zgłoszenie do konkursu. Szkoły te następnie powinny przekazać  oficjalne pismo laureatom.

W przesłanym piśmie znajdą się wszystkie informacje związane z zakończeniem konkursu i wyjazdem do Szwecji.

Do 30 września 2012 roku należy przesłać potwierdzenie udziału  w wyjeździe.

LISTA

Lista laureatów Ogólnopolskiego XII Konkursu Twórczego Używania Umysłu Wyspa Zagadek 2012.

GRUPA STARSZA:

Szymon Kukliński Szkoła Podstawowa nr 2  Kwidzyn

 Katarzyna Sagowska Szkoła Podstawowa nr 28  Gdynia

Aleksandra Stybor - ZKPiG nr 26, Gdańsk

GRUPA MŁODSZA:

Michalina KruszyńskaSzkoła Podstawowa Gościcino

Mateusz MasłowskiSzkoła Podstawowa nr 46 Gdynia

Anna Sobczak – Szkoła Podstawowa nr 13 Gdynia

OPINIE LAUREATÓW O KONKURSIE:

Michalina Kruszyńska:

Pytania konkursowe bardzo mi się podobały  i  były bardzo pomysłowe. Niektóre wydawały mi się trudne, ale poszło mi chyba dobrze. Konkurs ten był dla mnie przyjemnym doświadczeniem. Na początku miałam dużą tremę, ale  przemogłam strach i udało mi się napisać odpowiedzi.

Mateusz Masłowski :

Ucieszyłem się, że moja ciekawość do nauk ścisłych przydała mi się w rozwiązaniu niektórych zadań. Nie wiedziałem, że mam wyobraźnię  na tyle dużą, by odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Anna Sobczak:

Kiedy pisałam pracę,  nie byłam zestresowana. Pewnie dlatego, że uczestniczę w konkursie po raz drugi. Najwięcej czasu zajęło mi zadanie, żeby przemyśleć doświadczenie. Cytryna? Woda ? Talerz ? Nic mi to nie mówiło, ale przypomniałam sobie pewne doświadczenie i mogłam napisać odpowiedź. Nie spodziewałam się też, że zwykły kubek może mieć tyle różnych zastosowań. Cieszę się, że mogłam znów wziąć udział  w konkursie, bo dla mnie nie jest to zwykły konkurs. To przygoda i podróż do świata swojej wyobraźni. Dzięki niemu można zobaczyć ile ciekawych rzeczy się w niej kryje…

 Szymon Kukliński:

 Konkurs był dla mnie bardzo ciekawym doświadczeniem. Podczas pisania tej pracy musiałem dokładnie zastanowić się, jaki smak tak naprawdę czuję, a  w zadaniu 12 przypomniałem sobie czasy, kiedy byłem niejadkiem.

Katarzyna Sagowska:

 Zanim zaczęłam rozwiązywać zadania bardzo się bałam, ale po przeczytaniu pytań stres odszedł w niepamięć. Pisząc odpowiedzi mogłam puścić wodze fantazji.

Aleksandra Stybor :

Pierwszy raz jestem na tym konkursie i byłam szalenie ciekawa jak będzie wyglądał finał i jakie będą pytania. Okazały się naprawdę interesujące i oryginalne. Bardzo podobało mi się zadanie, w którym trzeba było opisać swój ulubiony owoc nie używając określeń związanych ze smakiem.  

 WYNIKI 

Wyniki finałów krajowych XII Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2012.

Liczba uzyskanych punktów uczestników podana jest według wzoru:

kod konkursowy.   liczba punktów

(1. 40 – oznacza, że uczestnik o kodzie konkursowym 1 otrzymał 40 punktów)

Grupa starsza:

kod   punkty

  1. 40
  2. 58
  3. 46
  4. 39
  5. 67 -  laureat
  6. 46
  7. 45
  8. 57
  9. 44

10. 58

11. 47

12. 40

13. 48

14. 47

15. 47

16. 53

17. 68- laureat

18. 56

19. 57

20. 42

21. 53

22. 58

23. 57

24. 53

25. x

26. x

27. x

28. x

29. 54

30. 41

31. 57

32. 58

33. 43

34. 40

35. 44

36. 31

37. 68- laureat

38. 41

39. 26

40. 52

41. 26

42. 54

43. 50

44. 42

45. 68- laureat

46. 53

47. 10

48. 37

49. 38

50. 9

51. 49

52. 51

53. 58

54. 36

55. x

56. x

57. x

58. 55

59. 29

60. 28

61. 25

62. 30

63. 42

64. 41

65. 31

66. 45

67. 39

68. 24

69. 40

70. 37

71. 34

72. x

73. 39

74. 69 -laureat

75. 53

76. 17

77. 28

78. 39

79. 41

80. 69- laureat

81. 46

82. 35

83. 41

84. 46

85. 44

86. 48

87. 46

88. 39

89. 29

90. 47

91. 30

92. 37

93. 37

ETAP PIERWSZY

TERMINARZ  PIERWSZEGO ETAPU KONKURSU:

1. Do dnia 13 kwietnia 2012 roku szkolny opiekun konkursu powinien przesłać zgłoszenie udziału uczniów na adres biura organizacyjnego. Zgłoszenie powinno zawierać klasę oraz imiona i nazwiska uczestników, dane kontaktowe  opiekuna oraz podpis i pieczątkę dyrektora szkoły. Niezgłoszenie uczniów w terminie oznacza, że prace nie będą sprawdzane przez jury konkursu.
2. Do dnia  27 kwietnia  2012 roku (liczy się data stempla pocztowego) należy przesłać prace na adres: BIURO ORGANIZACYJNE KONKURSU WYSPA ZAGADEK
81-881 Sopot, ul. Kolberga 15

Zakwalifikowani uczniowie otrzymają do dnia 6 czerwca  2012 roku stosowne zaproszenia. Nieotrzymanie zawiadomienia do 6.06.2012 r.  jest równoznaczne z niezakwalifikowaniem do finałów krajowych. Od decyzji jury konkursu nie ma odwołania. Termin finałów zostanie  podany na zaproszeniu  po sprawdzeniu prac z pierwszego etapu. Opiekunowie i uczestnicy przyjeżdżają na finały na własny koszt.

Nagrodą dla laureatów finałów krajowych jest  wyjazd do szwedzkiego Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

ETAP PIERWSZY ODPOWIEDZ  PISEMNIE NA PYTANIA:

1. Kim jesteś? Spróbuj opisać siebie, podając kilka zdarzeń ze swojego życia.

2. Co mogłoby się stać, gdyby człowiek nie rozróżniał smaku jedzenia?  Napisz, jakie byłyby konsekwencje tego faktu.

3. Czy przeprowadziłeś już kiedyś samodzielnie doświadczenie? Jeśli tak, to opisz dokładnie jego przebieg i swoje spostrzeżenia.

Jeśli doświadczenia nie przeprowadziłeś, to umieść na trzech talerzykach po 20 kropli wody  i postaw je w 3 różnych miejscach  na okres  dwóch  dni. Opisz dokładnie co zaobserwowałeś po 24 i po 48 godzinach i jakie wnioski można z tego wyciągnąć.

4. Jesteś jak Robinson Crusoe na wyspie. Wyobraź sobie, że  jest niedziela i minął już miesiąc od czasu, gdy się tutaj znalazłeś. Zaplanuj dokładnie, czym  zajmiesz się  w następnym tygodniu i co zrobisz w poniedziałek?

5. Napisz jak przebiegała Twoja praca nad zadaniami i jak doszło do napisania odpowiedzi. Jakie myśli i uczucia temu towarzyszyły?

Uczniowie z klas IV-V szkoły podstawowej tworzą młodszą, a uczniowie z klasy VI szkoły podstawowej i I klasy gimnazjum  starszą grupę wiekową. Każdy z uczestników  startuje w konkursie indywidualnie, po wcześniejszym zgłoszeniu jego udziału przez szkolnego opiekuna konkursu.

Konkurs jest wpisany przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku do kalendarza imprez (olimpiady i konkursy wiedzy) na rok szkolny 2011/2012 .

 

 

LINKI do filmów:

http://www.youtube.com/watch?v=YOaTyZ0Pw_s

http://www.youtube.com/watch?v=-cIcdlc_XgQ&feature=BF&list=UL8mfTwIPzMME&index=4

Autorem konkursu jest Marian Chwastniewski, a opiekę naukową sprawuje profesor Uniwersytetu Gdańskiego dr hab. Teresa Bauman.

WYSPA ZAGADEK 2011

Laureaci Ogólnopolskiego XI Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2011.

Stowarzyszenie Twórcze i Edukacyjne WYSPA, które jest  wraz z Urzędem Miasta Sopotu organizatorem tego konkursu informuje o wyłonieniu laureatów finału krajowego dwóch grup wiekowych Ogólnopolskiego XI Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2011, które odbyły się  11 czerwca 2011 roku w Sopocie.

Łącznie w obu grupach pracowało 72 uczniów z całego kraju, wybranych spośród 800 uczestników pierwszego etapu. Tematem prac konkursu krajowego były zagadnienia związane z zabawą, zabawkami i nauką poprzez zabawę.  

Nagrodą dla laureatów jest wyjazd do Szwecji, do Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Organizatorzy prześlą pismo do macierzystych szkół z których przyszło zgłoszenie do konkursu. Szkoły  następnie przekażą oficjalne pismo laureatom. W przesłanym piśmie znajdą się wszystkie informacje związane  z uroczystym zakończeniem konkursu i wyjazdem do Szwecji.

Lista laureatów Ogólnopolskiego XI Konkursu Twórczego Używania Umysłu Wyspa Zagadek 2011.

GRUPA STARSZA:

Katarzyna GÓRZEŃSKA – Szkoła Podstawowa nr 26 GDYNIA

Zuzanna KOSMALA – SSP S.T.O nr 1 SZCZECIN

GRUPA MŁODSZA:

Klaudia Migga  - Szkoła Podstawowa w MOSTACH

Aleksandra KonopkaSzkoła Podstawowa nr 8  GDAŃSK

Paulina Kozak – Szkoła Podstawowa w SZTUTOWIE

Magdalena Pasek - Szkoła Podstawowa nr 6 GDYNIA

Anna SobczakSzkoła Podstawowa nr 13 GDYNIA

Marcelina PeekSzkoła Podstawowa nr 28 GDYNIA  

Oliwia Mikołajewska - Szkoła Podstawowa nr 29 GDYNIA   

Julia Roszkowska – Szkoła Podstawowa nr 39 GDYNIA

OPINIE LAUREATÓW O KONKURSIE:

Julia Roszkowska: „ Napisanie tej pracy było bardzo ciekawym doświadczeniem. Niektóre pytania mnie zaskoczyły, ale gdy tylko dobrze się nad nimi zastanowiłam, odpowiedź na nie sama przyszła. Jestem bardzo zadowolona, że udało mi się ją napisać.”

Oliwia Mikołajewska: „Odczucia – ciekawość, radość, satysfakcja, zdziwienie. Myślałam, że pytania będą trudne i nie do rozwiązania,  a okazały się ciekawe i interesujące.”

Anna Sobczak: „ Moje wrażenia są niezwykłe. Nie myślałam, że będą takie pytania w tym konkursie. Cieszę się z tego, że mogłam wziąć w nim udział.”

Magdalena Pasek: „Bardzo mi się podobało. Nie myślałam  raczej  o wygranej, lecz chciałam wszystko przedstawić w atrakcyjny i oryginalny sposób. Nasuwało mi się wiele pomysłów i chciałam je jak najlepiej wykorzystać. Ciekawe było dla mnie także to, że miałam na wszystko odpowiedź.”

Paulina Kozak: „W trakcie pisania pojawiały się coraz to nowe myśli. Jedne na temat, a inne nie. Cieszę się, że mogłam  to napisać i jestem z siebie dumna.”

Aleksandra Konopka: „Kiedy zobaczyłam wszystkie pytania, to się przestraszyłam. Jednak w trakcie pisania pracy ciekawe było to, że przestałam się stresować i uspokoiłam się. Wykorzystałam wszystkie moje siły.. Nie wiedziałam, że mogę tyle wymyślić i odnaleźć w swojej głowie takie  pomysły. To bardzo ciekawy konkurs i cieszę się, że mogłam w nim wziąć udział.”

Marcelina Peek: „Praca konkursowa była bardzo trudna,  ale bardzo ciekawe pytania dają  do myślenia. Najciekawsze było dla mnie zadanie jak i czego oraz  jaką zabawkę wykonam własnoręcznie. Tak mnie to zainteresowało, że próbowałam napisać wszystko co mogłam… . Bardzo lubię ten konkurs.”

Klaudia Migga: „Bardzo podobały mi się pytania konkursowe. Dopiero podczas pisania zobaczyłam jak wielką mam wyobraźnię. Pytania tej edycji były bardzo ciekawe. Można było się rozpisać i pokazać, że jest się wyjątkowym człowiekiem nie tylko od strony fizycznej.”

Katarzyna Górzeńska: „Naprawdę podobał mi się konkurs i sposób w jaki został przeprowadzony. Przy pisaniu tej pracy towarzyszyła mi dobra zabawa i przyjazne otoczenie. Jednak przy każdym nowym zadaniu odczuwałam stres o czas, o trudność czy choćby o brak weny twórczej lub dobrego zastanowienia. Podczas pisania tej pracy konkursowej dowiedziałam  się,  że nie na każdym konkursie muszą się znaleźć rutynowe pytania, które wymagają jedynie wiedzy. Tutaj najważniejsza była kreatywność i twórcze myślenie.”

Zuzanna Kosmala: „ W czasie pisania tej pracy towarzyszyły mi różne odczucia i emocje. Często była zdziwiona, byłam też ciekawa jaka będzie treść następnego pytania. Bardzo odpowiada mi ten typ zadań.”

 

Wyniki finałów krajowych XI Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2011.

Liczba uzyskanych punktów uczestników podana jest według wzoru:

kod konkursowy.   liczba punktów

(1. 39 – oznacza, że uczestnik o kodzie konkursowym 1 otrzymał 39 punktów)

Grupa starsza:

kod   punkty

1. 39

2. 33

3. 52

4. 41

5. 41

6. 40

7. 73  – laureat

8. 36

9. 27

10. 46

11.      52

12.     51

13.      57

14.      45

15.     38

16.      21

17.      46

18.      29

19.      56

20.      51

21.      61

22.      69 – laureat

23.      62

24.      50

25.       x

26.      x

27.      x

28.     62

29.     51

30.     54

31.      58

32.      51

33.      41

Grupa młodsza:

34.    46

35.    70 – laureat

36.    50

37.     51

38.     39

39.      35

40.     44

41.     52

42.     29

43.     78 – laureat

44.     40

45.     28

46.      33

47.      50

48.      46

49.       49

50.       88 – laureat

51.       54

52.       79 – laureat

53.       55

54.       44

55.        47

56.      57

57.       74 – laureat

58.       45

59.       37

60.       48

61.        76 – laureat

62.       60

63.       58

64.       43

65.       54

66.      25

67.      31

68.      75 – laureat

69.       53

70.      41

71.      36

72.     41

73.     31

74.     79 – laureat

75.   59

WYSPA ZAGADEK 2011

OGÓLNOPOLSKI XI KONKURS TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU WYSPA ZAGADEK 2011

Konkurs  ma celu rozwinięcie myślenia twórczego i jest przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Uczniowie z klas IV-V szkoły podstawowej tworzą młodszą, a uczniowie z klasy VI szkoły podstawowej i I klasy gimnazjum  starszą grupę wiekową.

Każdy z uczestników  startuje   w konkursie indywidualnie, po wcześniejszym zgłoszeniu jego udziału przez szkolnego opiekuna konkursu.

Konkurs składa się z dwóch etapów.
W pierwszym należy przesłać zgłoszenie do konkursu przez opiekuna z macierzystej  szkoły i przystąpić do pracy, tak aby dokładnie przemyśleć odpowiedzi na PYTANIA KWALIFIKACYJNE PIERWSZEGO ETAPU.
Następnie należy ODPOWIEDZIEĆ PISEMNIE NA PYTANIA:

1. Kim jesteś? Odpowiedz, opisując  jedno lub kilka   zdarzeń  ze swojego życia.

2. Sprawdź, czego nie potrafisz zrobić mając otwarte  tylko jedno oko. Jak myślisz dlaczego? ( Poszukaj!) ( Zbadaj!)

3. Jak Twoim zdaniem doszło do tego, że ludzie wynaleźli kalendarz?

 4. Jesteś jak Robinson Cruzoe na wyspie.
Napisz,  jak będziesz zaznaczać upływ czasu i  na co będziesz zwracać uwagę?
 
5. Jak doszło do napisania pracy konkursowej? Jakie myśli i uczucia temu towarzyszyły?
Konkurs jest wpisany przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku do kalendarza imprez (olimpiady i konkursy wiedzy)   na rok szkolny 2010/2011 i zgłoszony jako impreza ogólnopolska do Ministerstwa Edukacji Narodowej.

TERMINARZ 1. ETAPU KONKURSU:

1. Do dnia 30 marca 2011 r. szkolny opiekun konkursu powinien przesłać zgłoszenie udziału uczniów na adres biura organizacyjnego. Zgłoszenie powinno zawierać klasę oraz imiona i nazwiska uczestników, dane kontaktowe  opiekuna oraz podpis i pieczątkę dyrektora szkoły. Niezgłoszenie uczniów w terminie oznacza, że prace nie będą sprawdzane przez jury konkursu.
2. Do dnia  14  kwietnia    2011 roku (liczy się data stempla pocztowego) należy przesłać prace na adres: BIURO ORGANIZACYJNE KONKURSU WYSPA ZAGADEK
81-881 Sopot, ul. Kolberga 15

Zakwalifikowani uczniowie otrzymają do dnia 27 maja 2011 roku stosowne zaproszenia. Nieotrzymanie zawiadomienia do 27.05.2011 r.  jest równoznaczne z niezakwalifikowaniem do finałów krajowych. Od decyzji jury konkursu nie ma odwołania. Termin finałów zostanie  podany na zaproszeniu  po sprawdzeniu prac z pierwszego etapu. Opiekunowie i uczestnicy przyjeżdżają na finały na własny koszt.

Nagrodą dla laureatów finałów krajowych jest  wyjazd do szwedzkiego Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Autorem konkursu jest Marian Chwastniewski, a opiekę naukową sprawuje profesor Uniwersytetu Gdańskiego dr hab. Teresa Bauman.

Informacje. Jeden z filmów stowarzyszenieWyspa na You TUBE: http://www.youtube.com/watch?v=uzekkYoHLyE

Inne informacje na podstronie www.wyspa.org.pl – starsze edycje

Linki do filmów na You Tube:

http://www.youtube.com/watch?v=YOaTyZ0Pw_s

http://www.youtube.com/watch?v=-cIcdlc_XgQ&feature=BF&list=UL8mfTwIPzMME&index=4

WYSPA ZAGADEK 2010

Ogólnopolski X Konkurs Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2010

 

Tak wyglądała uroczystość zakończenia konkursu oraz warsztaty z laureatami w Laboratorium Edukacyjno- Twórczym WYSPA  w Sopocie przed ich wyjazdem  do Szwecji.

Reportaż TV CSB . Link do filmu:

http://www.youtube.com/watch?v=-CV4p32G02s

Poniżej zdjęcia z uroczystości zakończenia konkursu,  pobytu na promie oraz z wyjazdu  do Szwecji.

Laureaci Ogólnopolskiego X Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2010.

Stowarzyszenie Twórcze i Edukacyjne WYSPA informuje o wyłonieniu laureatów finałów krajowych dwóch grup wiekowych Ogólnopolskiego X Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2010.

12 czerwca 2010 roku odbyły się w Sopocie finały krajowe OGÓLNOPOLSKIEGO X KONKURSU TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU WYSPA ZAGADEK 2010.

Łącznie w obu grupach pracowało prawie 100 uczniów wybranych spośród 1050 uczestników I etapu. Tematy prac odnosiły się do zagadnień podjętych w pierwszym etapie konkursu i były związane ze smakiem i zapachem.

Nagrodą dla laureatów jest wyjazd do Szwecji, do Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn. Laureaci zostaną powiadomieni pisemnie o wynikach konkursu poprzez szkołę . W przesłanym piśmie znajdą się wszystkie informacje związane z uroczystym zakończeniem konkursu i wyjazdem do Szwecji.

Poniżej lista laureatów Ogólnopolskiego X Konkursu Twórczego Używania Umysłu Wyspa Zagadek 2010

Przemysław Wiszniewiecki – kl. V

Szkoła Podstawowa nr 16

Ul. Chabrowa 43

81-079 GDYNIA

Ada Polak – kl. VI

Szkoła Podstawowa nr 17

Ul. Grabowo 12

81-265 GDYNIA

Jakub Wiktor – kl. VI

Szkoła Podstawowa nr 28

Ul. Zielona 53

81-197 GDYNIA

Julia Roszkowska – kl. IV

Szkoła Podstawowa nr 39

Ul. Admirała Unruga 88

81-181 GDYNIA

Danuta Stawiarz – kl. VI

Szkoła Podstawowa nr 8

Ul. Dragana 2

80-809 GDAŃSK

Marta Cwalina – kl. VI

Szkoła Podstawowa nr 8

Ul. 3 Maja 41

81-735 SOPOT

Viktoria Szopińska – kl. VI

Szkoła Podstawowa nr 7

Ul. Tuwima 2

89-600 CHOJNICE

Klaudia Migga – kl. IV

Szkoła Podstawowa

MOSTY

Ul. Szkolna 16

81-198 KOSAKOWO

Weronika Paul – kl. V

Szkoła Podstawowa

Ul. Szkolna 15

87-640 CZERNIKOWO

Wojciech Dolatowski – kl. VI

Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum nr 1

Ul. Drzęczewska 9

63-820 PIASKI

Opinie laureatów o finałach konkursu:

Weronika Paul:

„Zaskoczyła mnie pomysłowość zadań. Cały czas wczuwałam się w rolę bohaterów. Przeżyłam naprawdę niesamowitą przygodę. Dałam z siebie wszystko. Było świetnie.”

Ada Polak:

„Napisanie tej pracy sprawiło mi wiele radości. Pytania, chociaż niektóre trudne, są ciekawe. W pewnym momencie tak się wczułam w pisanie, że zapomniałam, że jestem na konkursie.”

Victoria Szopińska :

„W trakcie pisania tej pracy przypomniał mi się poprzedni etap konkursu. Zarówno wtedy, jak i teraz odkryłam nową siebie.”

Marta Cwalina:

„Dla mnie fascynujące było opisywanie historii jabłka. Zdałam sobie sprawę z tego, że każdy przedmiot zanim do nas trafi, może mieć ciekawe przygody. Ten konkurs daje naprawdę niesamowite przeżycia.”

Danuta Stawiarz:

„Podobało mi się, że zadania dawały szerokie pole dla fantazji. Spostrzegłam, że nie muszę się długo zastanawiać, by wymyślić fajną i ciekawą historię.”

Julia Roszkowska:

„Praca była trudna do napisania. Trzeba było wykazać się bardzo dużą pomysłowością i prawidłowym tokiem myślenia. Zdziwiła mnie liczba pytań. Ledwo co wystarczyło mi czasu na ich opracowanie. Na szczęście mi się udało i pozostaje teraz tylko czekać na wyniki.”

Jakub Wiktor:

„Z początku czułem strach, bo pytania wydawały mi się trudne. Kiedy jednak pomyślałem, udało mi się je rozwiązać.”

Przemysław Wiszniewiecki:

„Zadania bardzo mi się spodobały. Do rozwiązania niektórych potrzebna była wiedza z I etapu. Pisząc bajkę poczułem się jak prawdziwy pisarz. Myślę, że ten konkurs wiele daje wszystkim uczestnikom.”

Wojciech Dolatowski:

„W trakcie pisania pojawiły się ciekawe myśli. Wyobrażałem sobie scenki i historie. Dzięki temu konkursowi dowiedziałem się, że umiem wykorzystać swoje umiejętności i swój umysł.”

Klaudia Migga:

„Byłam zaskoczona różnorodnością pytań i ciekawymi zagadnieniami. Niektóre pytania były zabawne. Napisanie takiej pracy sprawia dużo frajdy. Zaskoczyło mnie to, co napisałam. Nigdy nie wpadłabym na to, że mogę sama tak ciekawie odpowiedzieć.”

Wyniki finałów X Ogólnopolskiego Konkursu Twórczego Używania Umysłu WYSPA ZAGADEK 2010

Liczba uzyskanych punktów uczestników podana jest według wzoru: kod konkursowy liczba punktów (1. 50 oznacza, że uczestnik o kodzie konkursowym 1 otrzymał 50 punktów)

kod punkty

  1. 50
  2. x
  3. x
  4. x
  5. x
  6. 38
  7. 30
  8. 35
  9. 31

10. 34

11. 20

12. 60

13. x

14. 31

15. 71 – laureat

16. 31

17. 70 – laureat

18. 42

19. 53

20. 72 – laureat

21. 62

22. 53

23. 34

24. 49

25. 51

26. 39

27. 62

28. 49

29. 46

30. 21

31. 26

32. 80 – laureat

33. 80 – laureat

34. 45

35. 57

36. 48

37. 39

38. 75 – laureat

39. 52

40. 57

41. 48

42. 40

43. 45

44. 27

45. 83 – laureat

46. 31

47. 37

48. 54

49. 55

50. 45

51. 32

52. 23

53. 43

54. 36

55. 11

56. 20

57. 81 – laureat

58. 28

59. 59

60. 30

61. 50

62. 54

63. 39

64. 70 – laureat

65. 40

66. 41

67. 26

68. 51

69. 55

70. 52

71. 55

72. 52

73. 47

74. 49

75. 31

76. 53

77. 52

78. 54

79. 52

80. 40

81. 33

82. 40

83. 70 – laureat

84. 51

85. 61

86. 55

87. 46

88. x

89. x

90. 43

91. 55

92. 53

93. 40

94. 51

95. 59

96. 20

97. 38

98. 46

99. 41

100. 57

101. 39

102. 55

103. 50

104. 32

105. x

106. 44

WYSPA ZAGADEK 2009

IX OGÓLNOPOLSKI KONKURS TWÓRCZEGO UŻYWANIA UMYSŁU  WYSPA ZAGADEK 2009

Konkurs jest wpisany do kalendarza imprez przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku i Ministerstwo Edukacji Narodowej i ma na celu zainspirowanie uczniów twórczym myśleniem.

Tematem głównym zmagań finałowych w roku 2009 były marzenia senne w sztuce i nauce. W pierwszym etapie pracowało ponad 1200 uczniów z całego kraju. Spośród nich wybrano 85 uczestników  finałów krajowych, którzy przesłali najlepsze prace.  W czerwcu 2009 r. odbył się w Sopocie finał krajowy konkursu na którym   wyłoniono 10  laureatów konkursu. Wyjechali oni w październiku 2009 r.  do szwedzkiego Ośrodka Doświadczeń i Kształcenia Twórczego Kreativum w Karlshamn.

Pytania kwalifikacyjne do finałów krajowych IX  Ogólnopolskiego Konkursu Wyspa Zagadek 2009:

1. Kim jesteś? Spróbuj opisać siebie, a w odpowiedzi podaj jedno lub kilka zdarzeń ze swojego życia.

2. Jakie zapachy są dla Ciebie ważne i dlaczego? Spróbuj nadać im kolory. Odpowiedź uzasadnij.

3. Jak Twoim zdaniem doszło do tego, że ludzie zaczęli się bić? Dlaczego nadal to robią?

4. Obierz jabłko i zaobserwuj co stanie się z odkrojoną skórką po 2 dniach, a co po tygodniu. Zwróć uwagę na różne miejsca w których umieścisz podzielone części tej skórki. Wyniki obserwacji zapisz.

5. Wyobraź sobie, że jesteś samotnie na wyspie i musisz tam żyć. Które z narzędzi będzie dla Ciebie najbardziej cenne i o jaki sprzęt musisz najbardziej dbać? Odpowiedź na to pytanie uzasadnij.

6. Napisz jak przebiegała Twoja praca i jak doszło do napisania odpowiedzi.

Oto refleksje niektórych  zeszłorocznych uczestników finałów :

NATALIA MODRO„Zaskoczyły mnie pytania. Nigdy sobie ich nie zadawałam, (…) dużo mnie nauczyły. Odkryłam swoją pasję i spojrzałam na świat z zupełnie innej strony. Wiem, że takiego konkursu drugi raz nie przeżyję. To była świetna zabawa, można było oddać swoje uczucia i wykazać się twórczo. Zawsze będę pamiętać o tym konkursie, dzięki któremu tak wiele się nauczyłam. On pozwolił mi myśleć, odkrywać, pisać i przy tym dobrze się bawić!

MATYLDA WABERSKA: „Nie zależy mi tylko na wygranej, ale także na odpowiedzeniu na takie niespotykane pytania. Dostanie się na finał takiego fajnego konkursu jest wspaniałym wyróżnieniem”.

ANNA CZUJWID: W trakcie finałów nauczyłam się zwalczać stres i myśleć logicznie i twórczo. (…) Konkurs wywarł na mnie bardzo wielkie wrażenie. Dzięki niemu mogę rozwijać swoje umiejętności twórcze i nauczyć się wielu ciekawych rzeczy. Konkurs ten jest inny niż wszystkie, pobudza moją wyobraźnię i kształtuje psychikę.